Mera kärlek till folket!!

Det finns några enkla sätt att få kunderna att känna sig lite extra väl omhändertagna.

 

Ta lite makeupremover (gärna den örtbaserade - luktar supergott!) på en bomullspad och dra lite över ögonlocket och fransarna för att få bort det sista av make-upen. Fortsätt med lite Primer och berätta att syftet är att limmet ska fästa bättre så att fransarna sitter kvar så länge som möjligt.

 

Tänk på att kunderna är reklampelare, du vill egentligen att de ska komma tillbaka för påfyllning innan det har gått tre veckor för att inte "looken" ska försämras. Ett bra sätt är att ge dem ett billigare pris de första tre veckorna! (Eller kanske snarare ett dyrare pris efter de tre första veckorna.)

 

Om du har möjlighet så är det riktigt populärt att ge bort en fransborste till de nya kunderna som kommer, det är ju faktiskt ett livsnödvändigt verktyg för oss, alternativt berätta att de verkligen behöver en fransborste som du i stället säljer till ett riktigt bra pris.

 

(Förutom den suprlyxiga fransborsten som alltid finns hemma så har jag tagit hem en billigare variant till ett lägre pris för att ni ska kunna ha möjlighet att ge bort den som "gåva" i stället! Man kan ju också lägga in den i behandlingspriset från början - kunderna uppskattar det verkligen!)